مطالب کمک درسی برای تدریس پودمان پرورش و نگه داری از حیوانات کاروفناوری هشتم
فیلم آشنایی با بلدرچین
ساخت یکی از دانش آموزان
در این فیلم که به صورت اسلاید شو می باشد شما با مشخصات کامل بلدرچین آشنا خواهید شد.
دانلود در ادامه مطلب
به نام خدا
آموزشگاه سما3 درسال تحصیلی 94-93
نمره درس کار و فناوری نوبت اول دانش آموز : کلاس :
فعالیتهای انجام شده در طول سال تحصیلی |
بارم |
نمره کسب شده |
|
انجام کارها و فعالیتهای خلاقانه |
10 |
|
|
تکمیل فعالیتهای کتاب به طور کامل |
60 |
|
|
تحقیق در باره یک دانشمند ایرانی |
10 |
|
|
انجام یک کار عملی باتوجه به صفحه 8 کتاب باو سایل بازيافتي |
60 |
|
|
تهیه پوشه کار و قرار دادن فعالیتهای انجام شده در پوشه |
15 |
|
|
ترسیم هرم غذایی با کمک نرم افزار paint |
30 |
|
|
ترسیم يك نقاشي با کمک نرم افزار paint |
40 |
|
|
امتحان ( باز آموزی درس) |
20 |
|
|
انجام فعالیتهای پایانی هر پودمان در برگه جداگانه صفحه 14 و 26 و 49 |
15 |
|
|
تهيه تحقيق سه صفحه اي باتوجه به پودمان 4 |
30 |
|
|
کار با کامپیوتر شامل یاد گیری word , paint واینتر نت |
60 |
|
|
حضور فعال در کلاس و انضباط کلاسی |
30 |
|
|
انجام فعالیتهای فوق برنامه و ... |
20 |
|
|
جمع |
400 نمره |
|
|
نمره نوبت اول = نمره کسب شده تقسیم بر 20 |
= 20 - نمره |
||
دبیر در س کار و فناوری
توجه :
کلیه فعالیتهای فوق در طول نیم سال تحصیلی باتوجه به پودمانهای کتاب کار و فناوری انجام گرفته است .
دانلود فیلم حرفه وفن - دانلود فیلم کاروفناوری
فیلم کارخانه ساخت صفحات سنگ فرز بازبان اصلی
مورد استفاده در تدریس پودمان کاروفناوری و صنعت حرفه وفن
دانلود در ادامه مطلب
مطالب مشابه: فیلم حرفه وفن, فیلم کاروفناوری
کارکلاسی صفحه ۳۰ کتاب کاروفناوری پایه هفتم پودمان ۳ جستجو و جمع آوری اطلاعات
كار كلاسی - تعیین جزئیات اطلاعات (بارش مغزی)
در گروه خود، جزئیات اطلاعات مورد نظر را تعیین کنید و در جدول ۲-۳ بنویسید.
موضوع |
جزئیات |
مکان های علمی |
پارکهای فناوری، کارخانه تولیدی، دانشگاه، |
مکان های تاریخی |
آثارباستانی،پل ها،موزه ها،اماکن تاریخی وقدیمی |
مشاهیر |
دانشمند، شاعر، نو یسند، کارآفر ین، ورزشکار، سیاستمدار و ... |
مکان های تفریحی |
شهربازی - استخر - پارک ها - دریاچه ها - رودخانه ها - چشمه ها و..... |
استان های هم جوار |
با توجه به محل اقامت تعیین می شود |
مکان های مذهبی |
مساجد - زیارت گاه ها - تکایا - امامزاده ها - ............ |
امکانات مسافرتی |
هتل - رستوران - مسافرخانه - کمپ |
با توجه به توضیحات صفحه ی ۲۸ کتاب جدول را اینگونه یا با سلیقه ی خود حل کنید.
کارکلاسی صفحه ۲۹ کتاب کاروفناوری پایه هفتم پودمان ۳ جستجو و جمع آوری اطلاعات
كار كلاسی - تعیین محدود یتهای پرسش به روش بارش فكری
در گروه خود، محدودیتهای این پرسش را تعیین کنید و در جدول ۱-۳ بنویسید.
عنوان |
محدودیت |
حداکثرمسافت سفر |
۵۰۰ کیلومتر |
حداکثر هزینه |
نفری ۱۰۰۰۰ تومان |
زمان اردو |
چهار روز |
سیستم حمل ونقل در دسترس |
مینی بوس |
با توجه به توضیحات صفحه ی ۲۸ کتاب جدول را اینگونه یا با سلیقه ی خود حل کنید.
کارکلاسی صفحه 1۳ کتاب کاروفناوری پایه هفتم پودمان ۱ نوآوری و فناوری
بررسی چند سیستم در بدن انسان
در گروه خود، دستگاهها و زیر سیستمهای بدن انسان را در جدول ۹ - ۱ بنویسید.
دستگاههای بدن |
کاربرد دستگاه |
اجزا |
ورودی |
خروجی |
بینایی |
رساندن پیام های تصویری به مغز |
عصب های بینایی- شبکیه- مردمک- ماهیچه های چشم- عنبیه- ... |
نور اجسام- دریافت پیام از مغز- مواد غذایی و اکسیژن |
ارسال اطلاعات و پیام ها به مغز |
خون رسانی |
رساندن اکسیژن و مواد غذایی به بخش های مختلف بدن |
سرخ رگ –سیاه رگ – قلب- خون- مویرگ - .. |
اکسیژن, مواد غذایی- مواد زائد- ... |
انتقال مواد زائد از سلول ها- انتقال اکسیژن و مواد غذایی به سلول ها- ... |
شنوایی |
رساندن پیام صوتی به مغز |
گوش خارجی- پرده گوش- عصب - حلزون- ... |
اکسیژن, مواد غذایی- امواج صوتی |
ارسال پیام های الکتریکی صدا به مغز |
مطالب مشابه: کاروفناوری هفتم, مطالب کاروفناوری, کاروفناوری کلاله, کارکلاسی هفتم, پودمان 1نوآوری وفناوری
حل جدول ۶-1 کارکلاسی کاروفناوری سال هفتم - اول متوسطه 1
بارش فکری
کارکلاسی صفحه ۵ و۶
دربارۀ یکی از موارد زیر و ایدههای دیگر روش بارش فکری را به کار برید و نتیجه را در کادر زیر بنویسید.
1- چگونه میتوانیم در حیاط، بازیهای بهتری داشته باشیم؟
2- برای اینکه خودکار خود را تا پایان یافتن جوهرش، گم نکنیم، چه باید کرد؟
3- .چگونه می توان از اتلاف وقت در طول روز جلوگیری کرد؟
4- چرا وقتی دو توری ریز روی هم قرار می گیرند هاله های سیاه و سفید تشکیل می شود؟
5- چرا مهارت دوچرخه سواری حتی با گذشت چند سال از یاد انسان نمی رود؟
(نمونه ای تکمیل شده)
برای اینکه خودکار خود را تا پایان یافتن جوهرش، گم نکنیم، چه باید کرد؟
جواب پرسش صفحه 6 کتاب کاروفناوری پایه هفتم - اول متوسطه 1
اگر تنها دو ظرف سه و ده لیتری داشته باشید چگونه میتوانید با این دو ظرف، 8 لیتر آب از رودخانه بردارید؟
راه حل اول:
برای ساخت یک ظرف دو لیتری ابتدا ظرف 10 لیتری را پر کرده و با ظرف 3 لیتری خالی سه بار از آب آن را خالی می کنیم. در نهایت یک لیتر آب در ظرف 10 لیتری باقی می ماند. آن یک لیتر را در ظرف ۳ لیتری خالی می ریزیم یک ظرف با گنجایش 2 لیتر بوجود می آید.ظرف 10 لیتری خالی شده را کاملا پر می کنیم و سپس مقداری از آن را در ظرف ۲ لیتری می ریزیم تا پر شود حجم آب باقی ماند 8 لیتر می باشد
راه حل دوم:
ابتدا چهار بار با طرف ۳ لیتری آب در طرف ۱۰ لیتری می ریزیم دفعه چهارم دو لیتر آب در ظرف ۳ لیتری باقی می ماند.سپس ظرف ۱۰ لیتری را خالی می کنیم بعد دو لیتر آب باقی مانده را داخل ظرف ۱۰ لیتری می ریزیم وسپس دو مرتبه ی دیگر با طرف ۳ لیتری آب در طرف ۱۰ لیتری می ریزیم که نهایتا ۸ لیتر آب جدا می شود.